Zašto Raise the Bar?

29. ožujka 2022.

„Being in a position of privilege, you have a duty to lift others up“ rečenica je Asme Khan, vlasnice restorana Darjeeling Express u Londonu koju je izrekla u šestoj sezoni čuvene Netflixove serije „Chef’s Table“ opisujući očev odgoj koji ju je definirao kao osobu.

Ova rečenica najbolje opisuje što je Raise the Bar: mali obol Coca-Cole HBC Adria ugostiteljskoj zajednici u izgradnji generacija koje dolaze nakon nas.

Iako se iz gore navedenog možda može zaključiti kako je Raise the Bar nastao iz čistog altruizma, istina je da iza njega stoji i sebični cilj. Nakon četiri godine rada u ovoj industriji na strani distributera, počeo sam prečesto postavljati sebi pitanje: što ostavljam u naslijeđe ugostiteljskoj zajednici koja je imala ključan utjecaj u mom osobnom razvoju. Odgovor na to pitanje je Raise the Bar.
Sam projekt je sazrijevao u meni gotovo dvije godine, čekao pravi trenutak i prave ljude koji će stati iza njega. Jedna od najvažnijih lekcija koju sam naučio je prepoznati pravi trenutak i tim koji može ideju evoluirati i pretvoriti u stvarnost.

Uz sve uspone i padove ugostiteljske scene proteklih godina, kvaliteta ponude i usluge je rasla. Uzmite za primjer broj restorana s internacionalnim priznanjima ili koliko se više pažnje posvećuje naizgled jednostavnim stvarima poput serviranja u ispravnoj čaši ili korištenje kvalitetnog leda. Više puta, u proteklih nekoliko godina, industrija je u svojim idejama i željama bila ispred potrošača što je utjecalo na prijevremeno odustajanje od inicijalno zamišljenih koncepata. Uz pravo vrijeme i pravi tim, ponekad je potrebna i doza strpljenja kako bi potrošači shvatili i kupili ono što im nudimo. Osobno očekujem kako će kvaliteta ponude i usluge nastaviti rasti. Tome će dodatno doprinijeti i ulazak novih generacija u svijet gastronomije, generacija koje svoje navike grade manje „na zidiću“, a više u restoranu ili kafiću.

Daljnjim rastom kvalitete u ugostiteljstvu važnost ulaganja u radnu snagu (p)ostaje nazivnik oko kojeg se svi u industriji trebamo okupiti. Naš zadatak kao generacije je popularizirati ugostiteljska zanimanja, ostaviti iza sebe ljude koji će biti bolji i imati bolje preduvjete od nas samih.
Iako će se rezultati našeg rada, kao i samog programa Raise the Bar, vidjet tek za nekoliko godina, bit će odraz onoga što radimo danas.
Do tada se veselimo pojedinačnim uspjesima koji se polako pretvaraju u kolektivni uspjeh. Preko 50 mladih ljudi do sada je dobilo priliku napredovati zahvaljujući programu Raise the Bar. Kada ih vidim iza šanka ili u kuhinji s osmjehom na licu kako rade ono što vole sretan sam, a kada čujem pohvale ugostitelja na njihov rad i pristup poslu siguran sam da smo na pravom putu.

Upravo zato vas pozivam da nam pomognete u daljnjoj izgradnji ugostiteljske scene:

Svi vi koji tek ulazite u ovu industriju budite gladni upijati znanje, ali istovremeno budite ponizni i strpljivi. Preduvjeti koje imate za razvoj i uspjeh su nemjerljivo veći u usporedbi s onima koje su imali vaši prethodnici.
Svi vi koji stojite iza šanka, u sali ili kuhinji podršku možete dati nesebičnim dijeljenjem znanja novim generacijama.
Svi vi koji ulažete i vodite ugostiteljstvo možete pomoći davanjem prilike za razvoj svojim ljudima što ponekad znači i prepoznati trenutak kada osobu treba unaprijediti ili joj pomoći pronaći drugačije okruženje.
Svi vi koji uživate u ugostiteljstvu podršku možete dati ostavljajući svoje novce barovima i restoranima koji razvijaju kvalitetan sadržaj i uslugu.


I najbitnije, svi vi koji ste roditelji djece koja žele raditi u ugostiteljstvu (a nerijetko imaju manjak podrške obitelji), možete pomoći pružajući vašoj djeci oslonac da izgrade karijeru radeći ono što vole.

Uz postojeću podršku barmenima, konobarima i baristima kroz našu akademiju, mladim kuharima i slastičarima kroz stipendije te srednjim ugostiteljskim školama, odlučili smo pokrenuti i blog čiji prvi tekst upravo čitate i na koji ćete, nadam se, često navraćati čitajući o novim trendovima i iskustvima najboljih ljudi u industriji. Naš cilj je da vam sadržaj bude koristan i motivira vas da nastavite ulagati u znanje i karijeru u ugostiteljstvu.

Ovom prilikom želim zahvaliti svim članovima Raise the Bar tima koji su u zadnje četiri godine odvajali svoje vrijeme i znanje da ovaj projekt učine boljim nego što je inicijalno zamišljen.
Being in a position of privilege, you have a duty to lift others up.

Filip Verbanac,
direktor Odjela za kavu, jaka alkoholna pića i ugostiteljstvo i začetnik projekta Raise the Bar