Sedam razloga zašto se trebaš odmah prijaviti za Raise the Bar stipendije

22. prosinca 2020.

Program Raise the Bar pokrenula je Coca-Cola HBC Hrvatska s ciljem povećanja kvalitete radne snage u turizmu i ugostiteljstvu. Ovaj se sveobuhvatan projekt sastoji od tri projektna stupa – akademije Raise the Bar namijenjene konobarima, barmenima i baristama, Raise the Bar stipendija namijenjenih kuharima, slastičarima i osoblju za posluživanje u restoranima te suradnje s centrima kompetentnosti.

Projekt je pokrenut 2019. godine kad je čak troje mladih gastronomskih nada – Nikolina Putica, Marina Levak i Tibor Valičnić, dobilo priliku iskoristiti zajedničke stipendije projekta Raise the Bar i zaklade Budi Foodie i školovati se na najprestižnijim svjetskim učilištima. Nikolina je tako brusila svoje kulinarsko umijeće na Le Cordon Bleu u Istanbulu, Tibor je imao priliku učiti restoranski menadžment na Akademiji Intrecci Alta Formazione, a Marina Levak je svoje slastičarske vještine razvijala na Ecole Nationale superieure de patissierie – Ducasse & Thuries. Svi se slažu da im je stipendija omogućila nezaboravno iskustvo kojeg se rado prisjećaju.

Od ove godine osnovana je i vlastita zaklada projekta Raise the Bar preko koje će stipendirati buduće nade hrvatskoga ugostiteljstva. Marina, Nikolina i Tibor se jednoglasno slažu i potiču sve zainteresirane za prijavu, a nekoliko razloga zašto se odvažiti na taj korak navodimo i u nastavku:

1. Kako bi unaprijedio/la svoje kulinarske ili slastičarske vještine
Raise the Bar stipendije omogućuju školovanje na najprestižnijim svjetskim učilištima poput Le Cordon Bleu. Učilišta na koje šaljemo stipendiste imaju dugu tradiciju rada te su njihovi programi, iako zahtjevni, usmjereni na poticanje izvrsnosti. „Raspored nam je od ponedjeljka do petka uvijek jednak te su obaveze veoma dobro tempirane. Početak nastave je u 8.30 uz pauzu za ručak u 13.00 nakon čega slijedi nastavak predavanja do 18.00. Navečer obavezno sudjelujemo u zajedničkoj večeri od 20.00 do 21.00. Iako imamo jak tempo, svi volimo ovaj posao stoga nam nije teško.“ ističe Tibor

2. Kako bi bolje upoznao/la druge kulture, ljude i kuhinje
Vrijednost koju stipendisti dobiju sudjelovanjem na projektu seže puno dalje od razvijanja i širenja njihovih tehničkih vještina. Odlaskom u drugu državu i drugi grad, stipendisti imaju prigodu naučiti i ponešto o drugoj kulturi i proširiti svoje vidike što pomaže u izgrađivanju sebe kao osobe te u razvoju kreativnosti u kuhanju. Nikolina rado prisjeća svog boravka u Istanbulu: „Život u velikom gradu kao što je Istanbul donosi sa sobom nove mogućnosti. Imala sam priliku doživjeti njihovu kulturu što me obogatilo kao osobu. Posebno su mi ostala u sjećanju nova poznanstva koja sam ostvarila.“

3. Kako bi bolje upoznao/la sebe i vlastiti stil u kuhanju
Širenjem vidika i upoznavanjem drugih kultura bolje upoznajemo i sebe, učimo se većoj samostalnosti i snalažljivosti u novoj okolini što su sve vještine koje dobro dođu prilikom pokretanja ili traženja posla, a naravno i kuhinji. Što više toga iskusimo, više i znamo, a samim time bolje prepoznajemo što nama odgovara i gdje se mi nalazimo u svemu tome.  

4. Kako bi pomogao/la unaprijediti hrvatsko ugostiteljstvo
Hrvatska kao turistička zemlja nudi mnogo toga, međutim pojavio se problem nedovoljno kvalificirane radne snage u ugostiteljstvu. Glavni cilj programa Raise the Bar je unaprijediti upravo kvalitetu usluge u ugostiteljstvu i turizmu, a dobitnici stipendije su dio te pozitivne promjene. Svojim međunarodnim iskustvom mogu doprinijeti raznolikosti hrvatske gastronomske ponude te podići uslugu u restoranima na jednu novu razinu.

5. Kako bi se okružio/la izvrsnošću
Ljudi i situacije kojima se okružujemo te iskustvo koje imamo uvelike utječe na nas kao osobe, ali i kao profesionalce. Ako se okružujemo izvrsnošću veća je vjerojatnost da ćemo joj i sami stremiti. Edukacijom na jednoj od prestižnih gastronomskih akademija stipendisti potiču vlastitu izvrsnost te stječu znanja i vještine koje će ih razlikovati od konkurencije, omogućiti veću kreativnost u poslu i potaknuti na daljnje širenje znanja.

6. Kako bi povećao/la svoje šanse za zaposlenje ili pokrenuo nešto svoje
Kandidati za Raise the Bar stipendiju imaju mnogo toga zajedničkog – strast prema svojemu poslu, motivaciju i želju za unapređivanjem vlastitoga znanja, hrabrost i spremnost na izlazak iz zone ugode te želju za uspjehom. Sve su to neke karakteristike koje će zasigurno pomoći u pronalasku zaposlenja te isticanju spram drugih kandidata, kao i u pokretanju vlastitih inicijativa. A dobitnici stipendije će uza sve to imati priliku i nadograditi svoja znanja i vještine na jednom od najboljih svjetskih gastronomskih učilišta!

7. Zato što je riječ o nezaboravnom iskustvu u kojemu dobiješ puno više od znanja
I za kraj, cijeli proces je zaista nezaboravno iskustvo koje će sigurno uvelike doprinijeti znanju, spremnosti, motiviranosti i samopouzdanju kandidata. Kandidati će tijekom prijave dobiti uvid u svoje jake i slabije strane, imat će prigodu prezentirati svoje vještine pred renomiranim hrvatskim kuharima te u slučaju dobitka stipendije nadograditi svoje znanje i krenuti spremnije u budućnost. Osim toga, imat će priliku upoznati nove ljude i druge kulture i testirati sebe i svoju spremnost na izazove. „Ništa ne odlazi preko noći i za sve treba biti strpljiv. Oduvijek sam bila sanjar, pa želim i poručiti svim zainteresiranima za program stipendija Raise the Bar – usudite se biti ti koji sanjaju. Iako se na početku mnogo toga čini nemogućim ili neostvarivim, treba vjerovati u sebe i imati strpljenja. Nemojte oklijevati oko prijave, jednostavno to napravite jer sreća prati hrabre“ optimistično zaključuje Marina Levak, jedna od prošlogodišnjih dobitnica stipendija.

Prijave za stipendije projekta Raise the Bar otvorene su do 31. siječnja, a kako bi se prijavili kandidati moraju imati navršenih 18 godina, minimalno jednogodišnje iskustvo u ugostiteljstvu te ispuniti obrazac na mrežnoj stranici projekta.

Postupak odabira provest će se kroz prvo tromjesečje 2021. godine, a sastojat će se od tehničke provjere znanja, psihološkog testiranja i intervjua.
Više informacija o projektu moguće je doznati i putem njihove službene mrežne, Facebook, Instagram i LinkedIn stranice.